Najnowsze komentarze
    Strony
    Popularne
    • Jeśli chce się odnieść sukces trzeba być najlepszymJeśli chce się odnieść sukces trzeba być najlepszym
      W dzisiejszym świecie trzeba pamiętać, że liczy się przede wszystkim to żeby zawsze mieć oczy szeroko otwarte i nigdy nie dawać ponieść się emocjom w biznesie. Niestety ekonomia biznesu mówi …
    • Płytki marca coronaPłytki marca corona
      Płytki marca corona. Kiedy stajemy się właścicielami naszego pierwszego, wymarzonego mieszkania, w głowie mamy mnóstwo pomysłów na jego urządzenia. Stan deweloperski tylko zachęca nas do tworzenia własnych wizji. Kupujemy panele, …
    • Jak uzdrowić domowe finanse?Jak uzdrowić domowe finanse?
      Każde gospodarstwo domowe czasami popada w drobne problemy finansowe. Spowodowane one są koniecznością inwestowania w naprawy, codziennego utrzymania się, opłaceniem wczasów, zakupem lodówki, telewizora czy innych sprzętów, gdy zepsują się …

    Model konkurencji doskonałej

    Zmiana ustroju politycznego wprowadziła również wiele zmian w funkcjonowaniu rynku, który nazywany jest powszechnie wolnym rynkiem. Zgodnie z założeniami, każde przedsiębiorstwo powinno stosować się do zasad rynku wolnokonkurencyjnego- prawo podaży i prawo popytu. Jednak realia przedstawiają się zupełnie inaczej… Wracając jednak do owych założeń: gdyby stosowały się do nich wszystkie przedsiębiorstwa, powstałby tak zwany rynek konkurencji doskonałej, który w praktyce jednak nigdy nie powstał. Warto jednak z czystej ciekawości dowidzieć, się, jak ów rynek by się przedstawiał i jak by funkcjonował. Właściwie mówi się o modelu konkurencji doskonałej, bo nie wiadomo do końca, czy założenia sprawdziłyby się w praktyce. W każdym bądź razie model ten zakłada, iż żadna pojedyncza firma nie ma władzy na rynku, nie ma liderów rynku, słowem: wszyscy są równi. Jak tego dokonać? Otóż w bardzo prosty sposób- wszystkie przedsiębiorstwa musiałyby dostosować się do tak zwanej ceny rynkowej, czyli cenie odpowiadającej stanowi równowagi rynkowej, w efekcie czego nie byłoby żadnej konkurencji (ceny byłyby identyczne, podobnie jak jakość). Model ten ma jednak spore braki, bo gdzie miejsce na nowe przedsiębiorstwa? I czy produkcja w ściśle określonych ilościach byłaby opłacalna dla producentów?

    Leave a Reply