Najnowsze komentarze
    Strony
    Popularne
    • Szkolenia dla bezrobotnychSzkolenia dla bezrobotnych
      Jak porardzić sobie bez pracy. Straciłeś pracę? Wbrew pozorom nie jest to tragedią. Każdy z nas słyszał na pewno historie ludzi, którzy na bezrobociu odnaleźli nowy sens życia i prowadzą …
    • Nasze finanseNasze finanse
      Finanse zazwyczaj kojarzą się ludziom z pieniędzmi. To skojarzenie jest dobre. Nie każdy mówi w samych superlatywach o pieniądzach. Ludzie ciągle chcieliby ich mieć ciągle więcej i więcej. Dlatego też …
    • Ekonomia w wymiarze społecznymEkonomia w wymiarze społecznym
      Bagatelizowanie pojęcia ekonomia jest zjawiskiem dość powszechnym. A na pewno tak nie powinno być. Ekonomia jest zjawiskiem niezwykle ważnym. Każdy świadomy obywatel powinien znać choć podstawowe zagadnienia z jej zakresu. …

    Statki ładunkowe

    Wymiana międzynarodowa może mieć lokalny, regionalny lub światowy charakter, Kiedyś państwa ograniczały się do handlowania głównie z najbliższymi sąsiadami. Dziś coraz częściej nawiązują kontakty również z krajami położonymi znacznie dalej, nierzadko na innych kontynentach. Umożliwiły to przede wszystkim ciągle rozwijające się środki transportu. Rozwojowi handlu zagranicznego sprzyja też sieć internet i globalizacja. Większość podejmowanych operacji na arenie międzynarodowej można zaszeregować do importu lub eksportu. Różnica między nimi stanowi bilans handlowy. Państwo zarabia na wymianie, jeśli bilans jest dodatni, czyli eksport przekracza znacznie import. W zależności od rodzaju zamawianych dóbr, producenci wybierają różne środki transportu. Produkty ciężkie, o dużej powierzchni, zamawiane przez daleko położone kraje najczęściej dostarcza się statkami ładunkowymi. W większości państw funkcjonują duże porty, z których wypływają statki z załadowanym na nie towarem. W Polsce największe są porty w Gdańsku, Szczecinie i Gdyni.

    Leave a Reply