Najnowsze komentarze
    Strony
    Popularne
    • Obsługa płacowa gdynia
      Codzienne zmagania. Obsługa płacowa firmy to jedna z najtrudniejszych spraw, oczywiście na równi z obsługą księgową. Mnogość przepisów, niejasne interpretacje prawa, to wszystko potrafi przyprawić nas o ból głowy. A …
    • By lokata przynosiła zyski
      Praktycznie każdy człowiek na tym świecie chce doprowadzić do tego, aby wszystkie jego działania przynosiły oczekiwane rezultaty. Jednakże, bardzo często dochodzi do tego, że ludzie nie posiadają odpowiedniej wiedzy i …
    • Przygotowywanie biznesplanu pod kredyt
      Biznesplan który przygotowują właściciele firm ma przede wszystkim swoja rolę podczas uzyskiwania pieniędzy między innymi w banku. Na podstawie biznesplanu dokonuje się ważnych decyzji, zdobywa pieniądze na biznes czy też …

    Statki ładunkowe

    Wymiana międzynarodowa może mieć lokalny, regionalny lub światowy charakter, Kiedyś państwa ograniczały się do handlowania głównie z najbliższymi sąsiadami. Dziś coraz częściej nawiązują kontakty również z krajami położonymi znacznie dalej, nierzadko na innych kontynentach. Umożliwiły to przede wszystkim ciągle rozwijające się środki transportu. Rozwojowi handlu zagranicznego sprzyja też sieć internet i globalizacja. Większość podejmowanych operacji na arenie międzynarodowej można zaszeregować do importu lub eksportu. Różnica między nimi stanowi bilans handlowy. Państwo zarabia na wymianie, jeśli bilans jest dodatni, czyli eksport przekracza znacznie import. W zależności od rodzaju zamawianych dóbr, producenci wybierają różne środki transportu. Produkty ciężkie, o dużej powierzchni, zamawiane przez daleko położone kraje najczęściej dostarcza się statkami ładunkowymi. W większości państw funkcjonują duże porty, z których wypływają statki z załadowanym na nie towarem. W Polsce największe są porty w Gdańsku, Szczecinie i Gdyni.

    Leave a Reply