Najnowsze komentarze
    Strony
    Popularne
    • Kim jest biznesman?Kim jest biznesman?
      Biznesman jest człowiekiem prowadzącym różnorodne interesy. Takim, który ma za zadanie realizowanie działalności biznesowej. We własnej pracy musi posługiwać się etyką, dbając o uczciwość, solidność, rzetelność oraz przestrzeganie zapisów w …
    • Mikro- i makroekonomiaMikro- i makroekonomia
      Ekonomia jest bardzo ważną dziedziną nauki i gospodarki, dlatego też warto poznać jej podstawy i wiedzieć, czym się konkretni zajmuje. I choć ekonomia utożsamiana jest zwykle z pieniądzem, to jednak …
    • Inwestowanie w emeryturęInwestowanie w emeryturę
      Gdy pracujemy i jesteśmy osobami młodymi bardzo rzadko zastanawiamy się nad zbieraniem pieniędzy na emeryturę. Z drugiej strony nie możemy pominąć faktu, że w polskich realiach konstrukcja systemu emerytalnego nie …

    Statki ładunkowe

    Wymiana międzynarodowa może mieć lokalny, regionalny lub światowy charakter, Kiedyś państwa ograniczały się do handlowania głównie z najbliższymi sąsiadami. Dziś coraz częściej nawiązują kontakty również z krajami położonymi znacznie dalej, nierzadko na innych kontynentach. Umożliwiły to przede wszystkim ciągle rozwijające się środki transportu. Rozwojowi handlu zagranicznego sprzyja też sieć internet i globalizacja. Większość podejmowanych operacji na arenie międzynarodowej można zaszeregować do importu lub eksportu. Różnica między nimi stanowi bilans handlowy. Państwo zarabia na wymianie, jeśli bilans jest dodatni, czyli eksport przekracza znacznie import. W zależności od rodzaju zamawianych dóbr, producenci wybierają różne środki transportu. Produkty ciężkie, o dużej powierzchni, zamawiane przez daleko położone kraje najczęściej dostarcza się statkami ładunkowymi. W większości państw funkcjonują duże porty, z których wypływają statki z załadowanym na nie towarem. W Polsce największe są porty w Gdańsku, Szczecinie i Gdyni.

    Leave a Reply