Najnowsze komentarze
    Strony
    Popularne
    • Umowa sprzedaży w obrocie gospodarczymUmowa sprzedaży w obrocie gospodarczym
      Umowa sprzedaży w obrocie gospodarczym. Umowa sprzedaży w obrocie gospodarczym to chyba najbardziej popularna z umów. Niezależnie od tego, czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy nie, to umowę sprzedaży …
    • Dochodowy ebiznesDochodowy ebiznes
      Większość mieszkańców naszego kraju ma już w domu dostęp do Internetu. Ludzie korzystają z niego w domu, w pracy, w kafejce internetowej lub u znajomych. Potencjalni klienci coraz częściej zasiadają …
    • Lokata bez dziennej kapitalizacji wypadła z rynku usług bankowychLokata bez dziennej kapitalizacji wypadła z rynku usług bankowych
      Wszyscy użytkownicy lokat mogą czuć się mocno zawiedzeni, ponieważ era lokat, które skutecznie omijały podatek belki już się skończyła i niestety prawdopodobnie już nie wróci. Państwo wyrównało ustawę oraz zmusiło …

    Statki ładunkowe

    Wymiana międzynarodowa może mieć lokalny, regionalny lub światowy charakter, Kiedyś państwa ograniczały się do handlowania głównie z najbliższymi sąsiadami. Dziś coraz częściej nawiązują kontakty również z krajami położonymi znacznie dalej, nierzadko na innych kontynentach. Umożliwiły to przede wszystkim ciągle rozwijające się środki transportu. Rozwojowi handlu zagranicznego sprzyja też sieć internet i globalizacja. Większość podejmowanych operacji na arenie międzynarodowej można zaszeregować do importu lub eksportu. Różnica między nimi stanowi bilans handlowy. Państwo zarabia na wymianie, jeśli bilans jest dodatni, czyli eksport przekracza znacznie import. W zależności od rodzaju zamawianych dóbr, producenci wybierają różne środki transportu. Produkty ciężkie, o dużej powierzchni, zamawiane przez daleko położone kraje najczęściej dostarcza się statkami ładunkowymi. W większości państw funkcjonują duże porty, z których wypływają statki z załadowanym na nie towarem. W Polsce największe są porty w Gdańsku, Szczecinie i Gdyni.

    Leave a Reply